2010 i backspegeln

Det är alltid kul att se tillbaka på hur man har utvecklats… det är så mycket som händer, och så mycket man glömmer bort. Tänker jag tillbaka på 2010 så har jag verkligen gjort mycket… Jag har tränat och tävlat, jag har uppnått mål, jag har utmanat mig själv, och jag har satt upp en hel drös med nya mål. Och jäklar vad kul jag haft under tiden!

Januari: Jag inledde året med att ramla på skridskorna och stuka foten, så jag knappt kunde gå på flera månader. Efter det låg jag av förklarliga skäl lågt med träningen – det blev mest lite trampade på motionscykel, och så gick jag hos sjukgymnast och gjorde rehabövningar. Muntrade upp mig själv med att köpa nya, fina träningsskor som jag blixtförälskade mig i.

Februari: Foten tål fortfarande inte träning, och jag längtar närapå ihjäl mig efter all träning jag inte kan utföra. Kör mest lite styrkepass, tills jag i slutet av månaden äntligen klarar av spinning igen!

Mars: I mars provtränar jag på KB08 – mina förväntningar är skyhöga, och kanske just därför blir jag besviken. Skaffar mig en ny favoritinstruktör i Fredrik Sjöberg och lyckas för första gången någonsin ta mig upp i skulderstående själv. Jag går på mitt första blogevent, och mitt sista besök hos sjukgymnasten. Följde raskt upp med ett andra bloggevent, och sen vågar jag till slut testa lite löpning igen. Kniper en restplats till BBC innan jag drar upp till Åre för en skön skidhelg med jobbet.

April: Anmäler mig till Midnattsloppet, och börjar planera för min första sprungna mil. Köper en GPS-pod till pulsklockan, och försöker få till lite mer strukturerad löpträning. Lyckas bli sjuk lagom till Blogger Boot Camp, och sitter och är avundsjuk i ett hörn när alla andra dansar loss. Kompenserar lite senare genom att gå på en sjukt grym Les Mills-kväll, där jag dessutom lyckas vinna en grundutbildning. Är så nöjd med kvällen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Springer första träningspasset inför Midnattsloppet, och orkar mer än jag tror. Det går bra nu!

Maj: Jag testar ett kinesis-pass för första gången, och gillar det. Får dock brutal träningsvärk, lagom tills jag får vara med på Angelicas ”test-pass” för att få bli RPM-instruktör. Funderar en del över RPM-passets uppbyggnad, och är inte helt såld…

Juni: Springer VårRuset med några kollegor, och blir riktigt nöjd med resultatet. Efter det blir det trögt… Jag ligger lågt med både träning och bloggande, men paddlar lite kajak och funderar över tjejloppens vara eller inte vara. Testar lite löpning och NMT med MarathonMia, men blir riktigt lycklig först när jag får yoga på en gräsmatta på Djurgården, en morgon innan jobbet. Njuter allmänt av det härliga sommarvädret, och avslutar månaden med att snorkka hem.

Juli: Tar långledigt medan jag ändå byter jobb, och firar in semestern med att rea-shoppa på Röhnisch. Sen blir det inte så mycket tränat alls, men jag får till ett löppass som känns som mitt bästa nånsin, och ägnar en dag åt att paddla kajak i ytterskärgården. Lite hastigt och lustigt passar jag sen på att springa Husarömaran, samt ta årets simborgarmärke.

Augusti: I augusti blir det action igen – jag klättrar ett par gånger, monterar SPD-clips på cykeln och börjar cykla med cykelskor, anmäler mig till en crawl-kurs, och springer Midnattsloppet med glatt humör. Till slut gör jag slag i alla mina cykel-funderingar, och köper mig en racer-cykel. Den är snygg, jag är lycklig, och vi ägnar våra första pass tillsammans åt att mest cykla vilse. På något sätt lyckas jag även hinna med lite löpskolning med Maria Akraka.

September: I början av månaden springer jag Tjejmilen och putsar mitt personbästa på milen med nästan tre minuter. Lägger upp ett nytt mål, nu relaterat till cyklingen, då jag lyckas lura med mig papsen och anmäler oss till HalvVättern. Utöver diverse cykelturer samlar jag även ihop ett lag fantastiska människor som vill springa Topploppet med mig.

Oktober: Springer milen på Topploppet, och når nästan den magiska gränsen under timmen. Anmäler mig sen till resten av loppen i HalvKlassikern, och börjar genast öva stavgång inför skidåkningen. Crawlkursen börjar, och jag lägger ner tid, svett och en halv förmögenhet på att köpa skidutrustning. Firar födelsedag med pompa och ståt, när familj och vänner överöser mig med fina (och förstås träningsrelaterade) presenter.

November: November bjuder på fortsatt traglande i simbassängen, och ett besök på Allt för Hälsan-mässan. I övrigt rör tankarna mest skidåkning – jag bokar träningsläger och läser spårstatusrapporter, men hinner även med ett bloggevent på Sportlife.

December: Äntligen skidpremiär! Och äntligen ny header till bloggen! Nöter vidare med simningen, och lär mig valla. Sen blir det julledigt, då jag passar på att åka en massa skidor… och till slut vågar jag dessutom avslöja mitt mål inför 2012.

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i blandat, inspiration, träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2010 i backspegeln

  1. Pia skriver:

    Shit vad mycket du hunnit med! Jag blir så inspirerad av att läsa om alla olika saker du testat under året! Go, Anna!

    • annastei skriver:

      Åh, vad glad jag blir! Det är rätt kul att blicka tillbaka sådär, ofta har man gjort mer än man tror :)

Kommentera

