Vardag, here I come!

Jag satt och skrev på ett inlägg igår kväll, som bland annat skulle innehålla en planering inför veckan – men så blev det strömavbrott mitt i alltihopa, och jag kunde aldrig publicera den posten. Och nu ligger förstås det inlägget sparat på datorn hemma, medan jag själv är på jobbet…

Enligt planeringen skulle jag i alla fall kicka igång veckan med ett spinningpass, och det har jag gjort. (Bra sak med strömavbrott: jag blev så uttråkad att jag gick och la mig tidigt, och var därför riktigt pigg när klockan ringde i morse!) Det var 45 minuter av vad jag skulle kalla ”standard-spinning”, med stående i refrängerna och återhämtning mellan backarna. Inte jättespännande och inspirerande kanske, men det fyllde sitt syfte och jag svettades som en liten gris. Pulsen var seg däremot, och höll sig låg hur jag än trampade på, men det har väl antagligen bara att göra med att det var tidigt på morgonen.

I kylen ligger både dagens matlåda och fil och kesella att ha till mellanmål, veckans måltider är planerade och ingredienserna ligger hemma i skåpen, alla kläder är nytvättade, och träningen är planerad (men den får ni vänta lite på…) redo för vardag, med andra ord – nu kör vi!

Det här inlägget postades i blandat, planering, spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vardag, here I come!

  1. Angelica skriver:

    Lyllos dig! Jag vill också ha allt färdigplanerat! Den här veckan lär bli lite mer ”planering by chaos” för min del. :)

    • annastei skriver:

      Glömde säga att lägenheten är städad också ;)

      Såååå värt att lägga några timmar på planering under helgen. Men hey, ibland är det skönt att vara spontan och känna efter dag för dag också :)

Kommentera

