Värmdöloppet

Jag nämnde för ett tag sen att jag funderade på att åka ett skidlopp innan HalvVasan, och nu har jag gjort slag i saken och anmält mig. Värmdöloppet 2011 går den 6 februari, och för motionärer finns klasserna 30 km resp 50 km. Jag har anmält mig till 30 km, men lustigt nog verkar det inte stämma överens med distansen, som beror lite på hur de väljer att lägga banan… Som det ser ut nu kommer den korta sträckan att bli 20,9 km, och den långa 44,5 km.

Kul att känna lite hur det funkar att åka skidor med tävlingsnerver, lite trängsel, vätskekontroller och (förhoppningsvis lite) publik!

Det här inlägget postades i halvklassikern, konvent/event, längdskidor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

