Snygg-Erik Hellner

Bild från svt.se

Sara och Therese gjorde mig uppmärksam på programmet ”Mitt liv som Hellner”, vars första avsnitt sändes igår (och fortfarande går att se på nätet). Under sju veckor ska Erik ”Snygg-Erik” Segerstedt, känd från Idol och EMD, träna som en elitidrottsman – och inte vilken elitidrottsman som helst, utan som Marcus Hellner. Till sin hjälp har han flerfaldige världscupsvinnaren Per Elofsson, som ska lägga upp träningsschema, lära ut teknik, och coacha Erik genom experimentet. Varje program i serien är 15 minuter och sänds en gång i veckan, men man kan också följa Eriks träning genom dagliga blogginlägg.

En kul idé, absolut, och jag kommer garanterat följa serien – men som så många andra kan jag inte låta bli att fråga mig, varför valde man just Snygg-Erik?

Det här inlägget postades i aktuellt, inspiration, längdskidor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Snygg-Erik Hellner

  1. Russin skriver:

    Jag är en sucker för den här typen av program, så jag kommer garanterat att kolla på svtplay. Och även jag undrar, varför Snygg-Erik?

Kommentera

