Toppa skidformen

Katta på Klassikerbloggen tipsar om att veckans avsnitt av Kropp och själ på P1 handlar om skidåkning. Bland annat pratar de med fyrfaldige Vasaloppsvinnaren Jan Ottosson om hur man bäst toppar formen inför Vasaloppet. Jag har inte lyssnat själv än, men podcasten ligger nertankad och redo i telefonen, så det ska bli spännande att höra.

Beskrivningen av programmet nämner för övrigt att ett vanligt nybörjarfel är att man inte åker på skidorna utan går i spåret, och det kan jag verkligen känna igen! Speciellt nu när jag lärt mig lite bättre teknik så inser jag hur jag tidigare bara hasade/gick fram på skidorna, och jag brukar snegla lite på andras teknik när jag är ute i spåret också. Det är verkligen skillnad, och det är mycket mer effektivt att åka än att gå! Det säger ju sig självt att det går bättre om man faktiskt utnyttjar glidet, men när man väl står där på skidorna är det inte alltid helt självklart hur det faktiskt ska gå till…

Här finns mer info, och länkar till programmet som mp3!

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i aktuellt, blandat, längdskidor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Toppa skidformen

  1. Ping: Toppa skidformen | Egen svett luktar bäst | 9J

Kommentera

