Veckans träning v 5

Cykla eller simma? Simma eller cykla? Simma ikväll, cykla imorgon? Cykla ikväll, simma imorgon?

Jag vet exakt vad jag ska träna onsdag, torsdag och söndag den här veckan. Det har på något vis lurat mig att tro att jag har järnkoll på planeringen, men nu inser jag att jag ju inte har nån aning om de andra dagarna! Eftersom jag yogade igår är jag inte så sugen på att yoga ikväll, och då har jag plötsligt en helt tom plats att fylla i träningsschemat. Spinning på tisdagsmorgnar har jag gillat förut, men jag vet ju att jag är morgontrött, så kanske skulle jag passa på att gå på spinning ikväll istället? Hittade ett pass som låg bra till i tid och inte var fullbokat, men då kom jag istället på att jag kanske skulle passa på att simma? Och jo, Västertorpsbadet har öppet till 21, så simning är helt klart ett alternativ. Men jag har ju tänkt att jag ska försöka satsa lite på konditionsträningen, och simning är inte konditionskrävande, hur gärna jag än skulle vilja det. Så bra simmar jag helt enkelt inte än, det skulle snarare bli lågintensivt med fokus på teknik. Och simmar jag ikväll kan jag ju spinna imorgon… om jag orkar upp. Och som om jag inte redan hade svårt att välja mellan alternativen, så går det förstås att göra tvärtom också, dvs spinna ikväll och simma i morgon bitti.

Gaah, det är av såna här anledningar jag behöver en fix planering, som är klar redan i förväg! Att fatta beslut är inte direkt min starkaste sida, och det blir inte lättare av att jag hela tiden kommer på nya alternativ… Jag måste nog känna efter vad jag är mest sugen på ikväll helt enkelt, och till dess får planeringen vara lite preliminär:

Måndag: Simma?
Tisdag: Spinna?
Onsdag: Training for runners
Torsdag: RPM
Fredag: Kinesis alt vila inför Värmdöloppet
Lördag: Vila
Söndag: Värmdöloppet, 20.9 km längdskidor (om det nu finns nån snö kvar då…)

Det här inlägget postades i blandat, planering, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

