Pust!

Så här nöjd är man när man kommer hem efter genomfört Training for runners-pass. Speciellt om man hittar sambons hemgjorda pannbiffar med löksås att fylla på energidepåerna med!

Training for runners var grymt jobbigt! Det är en Nike-klass med vissa utvalda övningar, men varje instruktör kan välja själv vilka av övningarna han/hon vill ha med på ett visst pass, och i vilken ordning. Det finns alltså inget som säger att klasserna är likadana, om du går på olika center eller för olika instruktörer…

Vi blev uppdelade i två grupper, varav varje grupp fick en ”arena” – dvs en ca 3 x 10 meter stor ruta, utmärkt med en hantel i varje hörn. Genom denna arena skulle vi sedan ta oss, genom att utföra olika övningar, och sen jogga tillbaka. Varje övning höll på i två minuter, och mellan dessa var det 20 sekunders vila – aktiv vila, för vi fick aldrig stå stilla, utan var även vid vilan tvungna att jogga på stället. Det låter kanske inte så jobbigt, men jag lovar – efter två minuter blir även den enklaste övning jobbig! Speciellt om du redan hållt dig konstant i rörelse den senaste halvtimmen eller timmen…

De flesta av övningarna var olika varianter och kombinationer av utfall och hopp – fokus på benstyrka och spänst, helt enkelt! För att träna bålstyrkan körde vi också olika plankor, armhävningar och varianter på situps. Jag skulle ljuga om jag sa att det var roligt, för jag ville mest lägga mig ner och dö under större delen av passet – så jobbigt var det! Därmed inte sagt att jag inte gillade passet, men just när det höll på var det inte så njutningsfullt, direkt… Så här i efterhand kan jag dessutom konstatera att det var grymt bra träning, och regelbundna pass av det här slaget kan antagligen göra underverk med min löpning (och min kondition, bålstyrka, spänst och liknande också, för den delen…) Och hey – trots att jag bara ville lägga mig ner och dö så gjorde jag ju inte det, jag fortsatte köra passet igenom! Heja mig!

Det här inlägget postades i löpning, provapå, träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pust!

  1. Träningsglädje skriver:

    låter skoj, bra kört!!! :)

  2. Ping: Boka av och boka om | Egen svett luktar bäst

Kommentera

