30 av 46

Resultaten från Värmdöloppet är klara, men för min del är resultatet inget att skryta om. Plats 30 av 46 i motionsklassen för damer i 30 km-klassen (som alltså åkte 21 km). Samtidigt känns det inte så farligt ändå – jag vann ju över en tredjedel av startfältet! Klart godkänt för en nybörjare som jag själv! Dessutom är jag glad över att ha provat på ett skidlopp, innan det är dags att åka upp till Mora och Halvvasan – nu vet jag lite mer vad jag kan vänta mig, och behöver (kanske) inte vara lika nervös.

I övrigt känns det som att kroppen återhämtat sig, även om jag fortfarande är lite seg och trött. Har hittat lite blåmärken här och där, och höftböjarna är trötta, men annars mår jag fint. Däremot känner jag mig fortfarande extra hungrig, och äter betydligt mer än jag brukar. Igår åt vi sen middag, som jag kände mig extremt nöjd och mätt efteråt, men ändå blev jag hungrig lite senare och var tvungen att äta lite kesella som kvällsmål. Eftersom det var sent ville jag skynda mig att gå och lägga mig, och orkade inte bry mig om att ta fram bär eller liknande att ha till, så jag plockade bara ut burken ur kylen och började sleva i mig direkt. Kände mig som värsta junkien, men att gå och lägga sig hungrig är aldrig en bra idé! Kesellan fyllde sin funktion i alla fall, och jag blev mätt, men trots detta var jag vrålhungrig när klockan ringde i morse.

Det svåra här tycker jag är att fortsätta tanka i kroppen mättande och näringsrik mat, trots att den vill ha så många mål. Annars är det lätt hänt att något oplanerat slinker ner, bara för att blodsockret dippar och kroppen skriker efter snabbast möjliga näring…

Det här inlägget postades i blandat, halvklassikern, konvent/event, kost. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 30 av 46

  1. Daniel skriver:

    Woho!!! Du vann över 16 pers!!

  2. Linnea skriver:

    Alltså vad är höftböjare? Är det dom jag har ont i sen jag invigde löpbandet? Det gör liksom lite ont INNE i höften, typ där benen sitter fast i bäckenet tror jag. Tränar man bort det eller? Och ja, fyfan vad jobbigt det är med allt ätandet och gud vad hemskt det är när man inte efter-tränings-äter ordentligt! man blir ju typ helt drogad!

Kommentera

