Spinning och cykelinspiration

Nä, jag blev inte så mycket piggare på spinningcykeln faktiskt. Kroppen kändes lite seg, och pulsen var ovanligt låg, vad nu det ska betyda. Jag bestämde mig för att ta det lugnt, och körde lite mitt eget race. Visst försökte jag följa instruktionerna när det var dags för intervaller, backar och liknande – men jag pressade mig inte, jag vred inte på tyngsta motståndet, och jag kämpade inte för att hålla kadensen uppe. Men alla pass behöver ju inte vara på maxpuls heller, jag tror min kropp bara mår bra av lite lägre intensitet på somliga pass.

Hittade en bortglömd bar i träningsväskan. Typiskt perfekt när man är nytränad och hungrig, och det är långt hem till middagen!

Men nu är det dags för välförtjänt sömn. Om jag orkar ska jag försöka insupa lite cykelinspiration innan jag somnar, från nya numret av Cykla, som damp ner i brevlådan idag.

Vätternrundans egen tidning.

Det här inlägget postades i spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Spinning och cykelinspiration

  1. Anna skriver:

    Jag gillar swebar, dock inte caffelatte… Fudge crisp är min favorit!

Kommentera

