Blandad kompott i gymmet

Kom att tänka på min skidåkar-styrketräning jag körde för ett tag sen, och blev lite peppad på att köra mer styrka. Dessutom var jag sugen på att svinga lite kettlebells, så jag begav mig till Sats Liljeholmstorget. Det är inte ett gym jag tränar på så ofta, så jag hade inte riktigt koll på vilka maskiner och redskap som fanns, men jag skrev ändå en liten lista på övningar jag ville köra. Det mesta gick bra, även om alla maskiner hade angiven vikt i lb – jag har ingen riktig känsla för hur tungt det blir då, jag föredrar kiloangivelser, men det går ju alltid att prova sig fram. Något jag inte var säker på att hitta var en hissmaskin för chins och dips, men det fanns. Däremot var den designad så att jag var tvungen att ha armarna väldigt brett isär för chins, och jag hittade inget sätt att ställa in det heller. Det borde ju finnas, för som jag hängde nu blev det väldigt svårt att koppla in ryggmusklerna, och det kändes mer som att jag använde armarna. Gav upp efter ett set, och nöjde mig med dips istället.

Hade tänkt köra enhands rodd och bröstpress i kabelmaskin också, men lustigt nog hittade jag ingen kabelmaskin där man kunde ändra höjden på trissan, så det fick jag skippa. Och den enda ställning för ryggresningar som fanns var upptagen, så några ryggresningar blev det inte heller.

Det jag däremot körde:

– Uppvärmning med kettlebell: svingar, halo och åttan.
– 5 min roddmaskin
– Superset: benböj och marklyft med kettlebell
– Superset: hantelrodd på bänk, triceps kickbacks
– Dips i hissmaskin
Russian twist
– Sträckbänk med kb
Crunches med rep i kabelmaskin

Sen var jag nöjd!

Det här inlägget postades i styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

