Mellan före och efter

Jag befinner mig i något slags ingenmansland vad gäller träningen just nu. Halva jag är fokuserad på skidåkningen om en vecka – hur ska jag träna, hur ska jag vila, vad ska jag ha på och med mig, hur kommer det kännas, vad ska jag äta före och under loppet. Tankarna snurrar på ordentligt, medan resten av mig redan lagt ner skidåkningen rent mentalt, och istället börjat fundera på träningen som kommer efter loppet. Den halvan filar istället på träningsupplägg, på löpningen och simningen som jag försummat den senaste tiden, men planerar att ta tag i igen. Och på spinningpass och cykelturer – så fort Vasaloppsveckan är över får det gärna bli barmark och varmt!

Men mellan allt det här är jag lite vilsen vad gäller träningen just precis nu. Jag har inget speciellt stort träningssug, och för att känna mig på topp på tisdag så tar jag det hellre extra lugnt så här veckan före. Jag har redan spräckt min veckoplanering – yogan i måndags var näst intill magisk, men dagens spinning blev inte av alls. Kanske får jag till ett spinningpass i veckan ändå, kanske blir det bara lite skidåkning. Den här veckan får helt enkelt bli som den blir!

Det här inlägget postades i blandat, planering, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

