Redo för avfärd?

Jag har, precis enligt plan, ägnat helgen åt att just bara äta, sova och slappa. Tror jag varit konstant proppmätt sen igår morse – mycket kolhydrater har slunkit ner, och dessutom har jag hinkat Vitargo like there’s no tomorrow. Somliga tar med sig en vinflaska när de går bort på lördagsmiddag. Jag tog med mig min flaska färdigblandad Vitargo, samt köpte ingredienser till marängsviss till efterrätt. Ifall att värden och värdinnan inte till fullo hade insett mitt behov av att äta myyyyycket liksom :P

I morgon klockan 8 går bilen mot Mora. Ett dygn senare befinner vi oss på en buss på väg till startplatsen i Oxberg. Om jag är redo? Ingen aning – jag växlar mellan glädje över att det äntligen är dags, sjuk nervositet och misstro till min egen förmåga, och bara en spänd förväntan över att få uppleva loppet och allt runt omkring. Och jag kommer antagligen hinna byta sinnesstämning ytterligare ett antal gånger, innan det väl är dags…

Det här inlägget postades i halvklassikern, planering. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Redo för avfärd?

  1. Daniel Jonsson skriver:

    Det kommer gå så jävla bra att de kommer resa ett monument i din ära!

Kommentera

