Vasaloppssoffa

Kombinationen Vasaloppet på TV och små vaga känningar i hals/näsa/luftrör/huvud (om jag känner efter riktigt noga) fick mig att ändå ställa in dagens spinningpass. Just nu sitter jag istället i soffan och dricker kaffe, och ropar ”där har jag åkt!” så fort det visas bilder efter Oxberg, respektive ”han har vallat mina skidor!” när de pratar med Mattias Svahn. Dessutom försöker jag hålla koll på resultaten för diverse bloggtjejer, samt för VD:n på jobbet som i år siktar på att gå i mål på under sju timmar!

På schemat för resten av dagen står bland annat en promenad och en tur till Cykloteket för att försöka locka Simon att köpa racercykel (eller jag menar, vi ska ju bara titta lite, ingen köphets inte… host host). Dessutom ska jag sätta mig ner och knåpa ihop en plan för träningen framöver. Utan plan brukar inte min träning funka så bra, och nu är det fullt fokus mot cykling, simning, och så småningom löpning som gäller!

Det här inlägget postades i blandat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

