Imorgon är en annan dag… hoppas jag

Jag är väldigt bra på att hitta på ursäkter till att inte träna just nu, det är tydligt. Jag har lite fastnat i den där cirkeln där jag bara är trött och grinig, och inte orkar träna utan istället hellre ligger i soffan och surar över att jag inte orkar träna. Igår skyllde jag på (mer eller mindre inbillade) förkylningssyndrom, idag var det tidsbrist. Och jo, jag blev sen från jobbet och därmed sen hem… Klockan 19:12 svalde jag den sista tuggan av middagen, kl 19:30 började yogan. Att hoppa över att äta var inte ett alternativ, eftersom jag redan på vägen hem hade drabbats av stora tröttman, en ökande huvudvärk, och var riktigt hungrig.

Dessutom svor jag högt för mig själv när jag insåg att jag missat att avboka två spinningpass som jag utifallatt-bokat igår när jag surfade runt och försökte planera min träning. Med tanke på det blir jag troligtvis blockad från bokningen nu, vare sig jag hämtat yoga-biljetten eller inte.

Eftersom jag passerar Sats på hemvägen kikade jag in i gruppträningssalen och insåg att det fortfarande var vikarie – jag som hade försökt peppa mig själv med att favoritinstruktören säkert skulle vara tillbaka från semestern nu.

Nej, ikväll är det inte mycket som stämmer. Jag ser problem i allt, och finns det inga så uppfinner jag några… medan jag innerst inne blir lättad över att slippa träna. Hopplöst.

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i blandat, vila. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Imorgon är en annan dag… hoppas jag

  1. Russin skriver:

    Jag känner verkligen igen mig i det där och det är en balansgång att få till det. För samtidigt som jag kanske har mål och tankar om vad jag vill uppnå så är jag ju bara motionär (inte elitidrottare) och i grund och botten tycker jag därför att det ska vara roligt att träna. Jag försöker peppa mig själv genom att tänka att det kommer att kännas bra när jag kommer igång och det gör det ju i 99% av fallen.

    • annastei skriver:

      Jag håller med om att det ska vara kul att träna, men jag blir ju inte gladare av att ligga hemma i soffan och sura heller. Och sen är det det där med att lyssna på kroppen… Att jag känner mig trött och opeppad kan ju betyda att kroppen vill och behöver vila, men det kan också vara att jag bara är lite lat. Svår balansgång det där, precis som du säger :)

Kommentera

