Självplågeri… jag vill träna!

Jag har spenderat hela eftermiddagen och kvällen i soffan nu, med fortsatt halsont och allmän vag sjukdomskänsla. Sjukt tråkigt, och i brist på bättre aktiviteter har jag förstås surfat runt och funderat på träning. Varför inte plåga sig själv lite extra liksom? Typiskt nog vill man ju alltid träna som mest just när det inte går.

Dagens surfande började i alla fall med att jag letade våtdräkt, eftersom jag ju kommer behöva en till Vansbro. Och ja, jag vet att det går att köpa på typ Clas Olson, men jag vill bra mycket hellre ha en som är gjord just för att simma i! Däremot vill jag helst inte betala hur många tusenlappar som helst, men jag tror att jag kanske hittat en mellanväg nu i Orca Kaisei.

Orca Kaisei, kostar runt tusenlappen om man beställer från wiggle.co.uk.

Från våtdräkterna halkade jag på något vis över till att tänka på cykling, och började kolla upp cykelklubbar i Stockholm. Jag tror det vore superbra för mig att vara med på gemensamma cykelträningar nån gång i veckan under våren, både för att få tips på träningsrundor, öva på att cykla i klunga, och såklart för att det är roligare med sällskap! Det är Fredrikshof som ligger bäst till för att få min anmälan i såna fall – kostar bara 300 kr/år, och de verkar ha många träningstillfällen. Dessutom arrangerar de loppet Roslagsvåren, som jag tänkte försöka vara med på. Ett testlopp på knappa tio mil, en månad innan jag ska cykla 15 mil, det blir ju helt perfekt!

Har ni erfarenhet av våtdräkter eller cykelklubbar (eller nåt helt annat) – tipsa gärna!

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i blandat, sjukdom, spinning/cykling, träningskläder, träningsprylar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

