Hej träningsvärk

Jag vaknade i morse och kunde inte förstå varför jag hade så ont i lårmusklerna. Väldigt trötta ben, typ som… träningsvärk? Jag tränade ju visserligen kinesis igår, men då kändes det ju mest som att mage och axlar tog slut… Efter att ha funderat en stund kom jag på det – utfallshoppen! De förbannade utfallshoppen, där jag i vanlig ordning fuskade och inte gick speciellt djupt alls, till instruktören ställde sig bredvid och peppade, och utmanade mig att gå djupare. Så att knät nästan går ner i golvet. Aj!

Med det förra upplägget kände jag mig ju grymt stark, men igår var det ett nytt pass som gällde. Eftersom det är funktionella och komplexa övningar är de inte helt enkla att beskriva, men jag gör ett försök:

– Rotation överkropp bakåt, ståendes lätt framåtlutad och med raka armar

– Sittande, bakåtlutad rodd, med lyfta fötter

– Rygglyft på boll, med hög rodd

– Snabba steg upp och ner på stepbräda, med armarna rakt upp i luften

– Hålla medicinboll ovanför huvudet och studsa i golvet mha magmusklerna (typ)

– Kettlebellsving

– Armhävningar hållandes i stång på liggande hantel

– Ryggläge på foamroller, benen rakt upp i luften, hålla emot när kompisen puttade på fötterna

– Mountain climbers

– Stående rotation framåt, med raka armar

Det här inlägget postades i styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

