Äntligen!

Som jag gått och dragit på det där första löppasset. Tänkt att jag borde komma igång med löpningen, och att jag måste komma igång med löpningen igen. Eftersom jag bloggat att jag skulle springa idag var det ju inget att välja på längre… När arbetsdagen var slut drog jag på mig löparkläderna, och började ta mig hemåt.

image

Ombytt och redo att sticka iväg!

Eftersom jag inte sprungit på länge var det tänkt som ett uppstartspass, där jag skulle varva jogg med rask promenad, och det fungerade riktigt bra! Började med att promenera en bit, som uppvärmning. När jag sen hade börjat springa stannade jag nästan bara upp för rödljus och uppförsbackar – det blev som naturliga pauser. Har ingen riktig koll på vad jag höll för tempo, men det spelar ju ingen roll, huvudsaken är att det kändes lätt, och att jag kan få in mentalt att jag kan springa, och att det är kul.

Sjukt smidigt att just springa hem från jobbet också – räknar man in att jag i vanliga fall oftast stannar och handlar mat på vägen hem, så tog det inte ens längre tid än vanligt! Så skönt att komma hem och redan ha träningen gjord, och ett väldigt bra sätt att lura hjärnan… hem ska man ju ändå, så det är bara att springa på.

image

Hemma – lite svettigare, mycket gladare!

Det här får bli min nya tisdagstradition, det är nog det enklaste sättet för mig att få in löpning i träningsschemat. Blir antagligen kul att se hur tiden (förhoppningsvis) minskar vecka för vecka också, och så småningom kanske jag kan börja springa omvägar för att få ihop lite fler kilometer!

Det här inlägget postades i löpning, träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Äntligen!

  1. Ping: Efterlysning: bra löparryggsäckar | Egen svett luktar bäst

  2. Ping: Två gånger är en vana | Egen svett luktar bäst

Kommentera

