Två gånger är en vana

Förra veckan deklarerade jag att snorkkning på tisdagar var det nya svarta, så igår sprang jag hem igen. Eller sprang och sprang… jag varvade löpning med gång, precis som förra veckan. Men när det förra gången kändes förvånansvärt lätt, så var det desto tyngre igår. Benen var tunga, jag drabbades av magknip så fort jag började springa, och dessutom fick jag kramp i vaderna när jag närmade mig hemmet. I såna lägen är det helt klart bra att vara på väg hemåt… att stanna eller vända om är inte ett alternativ, så det är bara att fortsätta!

Jag testade även att springa med den lånade löparryggsäcken för första gången. Jag tog på mig joggingskor och löparjacka direkt på morgonen, så jag hade inget speciellt tungt att bära, men jag tryckte ändå ner jeans, tröja, handväska och sånt. Det tog en liten stund att försöka ställa in alla remmar rätt, men jag vet ändå inte om jag lyckades riktigt… Visserligen störde inte väskan mina rörelser nämnvärt, men det skumpade lite, och framförallt störde jag mig på att höftbältet envisades med att åka upp i midjehöjd. Kanske är det runt midjan man måste ha det, men det kändes inte helt bekvämt, och det gjorde att tröja och jacka hela tiden gled uppåt. Och har man en tyngre packad väska med sig så gissar jag att det är betydligt skönare att bära tyngden på höften än runt magen…

Det här inlägget postades i löpning, träning, träningsprylar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Två gånger är en vana

  1. Ursula skriver:

    nu när det blivit cykling för hela slanten har min och Angelicas tisdagssnorkkning (tisdag är klart bästa dagen för snorkkande, agree) hamnat i skymundan… Borde ta upp den igen, även om det innebär att jag nu utan SL-kort får snorkka 2 dagar irad, eller både till och från jobbet…

  2. Annika skriver:

    Ja, så där har jag också tänkt… Har ingen egen löpryggsäck men bra beskrivet där. Möjligen om det finns någon bröstband också så man liksom spänner den på plats så den inte kan skumpa på ryggen..?

  3. Ping: Snorkkning med snack | Egen svett luktar bäst

Kommentera

