Regn hos mig

En tisdag (ni vet, en sån dag när det ska springas hem från jobbet):

07:30 – Äter frukost och kollar väderprognosen. Regn 16-18… Suck. Packar regntålig löparjacka och keps.

09:00-15:30 – Sitter på jobbet och tittar ut på det fina vädret.

16:00 – Det börjar ösregna. Suckar, och jobbar vidare lite till.

18:00 – Kliver ut genom porten för att springa hemåt. Uppehåll, lite blått på himlen, och jag tvingas öppna jackan för att det blir för varmt.

18:20 – Det börjar droppa lite lätt, mest som ett svalkande duggregn.

18:22 – Ösregn. Försöker ta skydd under en bro, men inser att regnet inte kommer avta, så det är lika bra att springa vidare.

18:26 – Fortfarande ösregn. Tvingas stå mitt uppe på Liljeholmsbron, i blåst och regn, och vänta på en ofantligt långsam broöppning. (Det var Lodbrok som skulle passera, och med tanke på hur det fartyget brukar behandla broar så kan jag tänka mig att man gärna vill ha lite extra marginaler…)

18:35 – Hemma, genomblöt. Våttorkar ofrivilligt golvet medan jag stretchar, men kan konstatera att jag tydligen presterar bättre i dåligt väder än i fint. Idag var det nämligen lätt att springa, och med Filip och Fredriks senaste podcast i öronen tog jag mig hem utan nämnvärd trötthet. Grymt!

Det här inlägget postades i löpning, träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Regn hos mig

  1. Erika skriver:

    Haha regn är din grej! Kanske simning nästa gång? Då är man ju redan blöt också :)

  2. Angelica skriver:

    Du är grym!

  3. Ursula skriver:

    haha, vilket underbart inlägg :)

Kommentera

