Fredag och lördag

Jag är alldeles för upptagen med att träna, äta och vila för att riktigt hinna blogga. Så här långt är jag riktigt nöjd, men kroppen börjar även bli riktigt trött. Ett träningskonvent är väl helt enkelt inte rätt ställe att försöka prestera något, jag är mer här för inspirationen, för att kanske testa nåt nytt, och få nya intryck och kontakter. Då kan det vara ok att inte lägga på de tyngsta vikterna, eller till och med att välta när man ska ta av sig strumpan, för att kroppen är för trött för att hålla balansen…

Kort sammanfattning av vad jag hittills varit med på:

Functional Moves, Jessica Clarén
Första gången jag körde för Jessica, som hade en väldigt skön stil. Kände mig väldigt vinglig i alla balans-moment, men det var kul och bra träning!

CX30, Fredrik Andersson
Första gången passet kördes i Sverige, vilket förstås kändes lite speciellt. Fredrik är väldigt energisk och peppar bra, men jag är lite tveksam till själva passet. Ofta var det svaga axlar eller höfter som satte stopp, istället för att själva core-musklerna blev trötta.

Midnattsspinning, Thomas Berglöf
När initiativtagaren till Workout Åre bjuder till spinning, då gör han det ordentligt. DJ live på scen, taktmixad musik, nedsläckt sal med strobes och ljuseffekter. Periodvis var det riktigt magiskt, och jag satt med ett stort, fånigt flin i hela ansiktet. Enda minuset blir för ljudnivån, som tvingade mig att ta på öronproppar så att jag istället inte hörde vad Thomas sa…

Wake up your energy yoga, Anna Duberg
Ett skönt yogapass inledde dagen. Anna instruerade väldigt behagligt, men det hade varit ännu bättre om inte yogamattorna låg utspridda med bara några centimeters mellanrum. Det var fler än en gång som man petade till grannen, kan vi säga…

Athletic, José Nunez
Det här var ett av de pass som jag var mest nyfiken på sen innan. José drog igång med full fart från första stund, och ”vanliga” benböj, axelpressar, marklyft och liknande försvårades med olika kombinationer av balansövningar och rotationer. Säkerligen väldigt nyttig träning, men själva passupplägget kändes lite hetsigt, och jag skulle gärna fokusera lite mer på tekniken.

X-fit express, Jonas Nordin
Här började det bli väldigt tydligt att kroppen var trött. Explosiva övningar i högt tempo var minst sagt svårt, och jag fuskade mig nog igenom det mesta. Kul att ha testat i alla fall!

Extreme Challenge Workout Åre, Monika Björn
Mitt sista pass för dagen, och jag var egentligen inte sugen på så mycket mer träning. Det tog en halvtimme innan jag hade trampat igång benen någorlunda, och jag lyckades inte riktigt trycka upp pulsen förrän under sista låten. Med piggare ben hade det dock varit ett grymt pass, och jag gillade Monikas pepp!

Imorgon blir det ett par spinningpass, och så lite Body Balance och yoga. Och som helgens allra sista pass har jag av någon anledning bokat in mig på TRX. Nog för att jag är väldigt sugen på att testa, men jag lär ju inte ha nån styrka alls kvar i kroppen vid det laget, så vi får väl se om jag över huvud taget orkar genomföra någon av övningarna…

Det här inlägget postades i konvent/event, träning. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fredag och lördag

  1. Petra skriver:

    Vad jobbigt med så hög ljudnivå på spinning att man måste ha öronproppar. Jag har rätt känsliga öron så jag använder själv nästan alltid öronproppar när jag kör spinning. Upplever dessutom att jag blir med ljudkänslig under träningspass där jag har hög puls. Skaffa dig ett par musikproppar så slipper du känna dig avskärmad som när man använder vanliga skumproppar. Själv använder jag ett par som heter Music Safe från earstore.se De fungerar bra för mig. Hör lika bra med propparna på mig. Volymen blir bara lägre. Propparna är även bra när man går på konserter eller uteställen med för hög volym.

    • annastei skriver:

      Jag har såna öronproppar som är för musik, men de brukar jag ha med mig till konserter… Hade inte en tanke på att jag skulle behöva dem på träningskonvent, så jag hade såna skumproppar som delades ut på plats.

      Intressant med ljudkänslighet och puls, det har jag aldrig noterat själv!

  2. Träningsglädje skriver:

    jäklarns vad du körde. ljudet var högt men jag gillade det, lite som på klubb. tyckte det var bra att de delade ut öronproppar innan!

    • annastei skriver:

      Jag gillade också klubbkänslan, men när volymen blir för hög får jag väldigt svårt att fokusera. Kroppen vill liksom bara krypa ihop och fly ifrån ljudet istället. Och ja, att de hade öronproppar var superbra! Men jag tycker ändå det vore bäst om de inte alls behövdes :)

  3. Annika skriver:

    Du har ju verkligen kompenserat för de event du inte kunnat vara med på. Jäklar vad pass! :)

Kommentera

