Hinder

Har suttit och försökt planera en runda på dryga tio mil till imorgon, men det är sjukt svårt. På tio mil hinner man komma långt, så långt att jag inte känner igen mig, och jag fattar inte hur jag ska kunna hitta rätt väg. Jag kommer ju cykla vilse hela tiden, och då får man garanterat inte upp något tempo…

Dessutom säger väderprognosen att morgondagen blir den varmaste dagen på länge. Redan klockan åtta ska det vara 20 grader varmt, och sen blir det förstås ännu varmare under dagen. Känns inte som den lämpligaste dagen för fyra-fem timmar cykling.

Får jag skjuta upp genrepet en dag till?

Det här inlägget postades i planering, spinning/cykling. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hinder

  1. Erika skriver:

    Cykla imorn! Ska bli skönare cykelväder då. Om min rygg har ordnat sig ska jag cykla på måndag em men tyvärr inte så troligt. Från Kungsholmen till Björkvik på Färingsö är det 4,3 mil enkel väg. Om man inte kör raka spåret som t ex kartfunktionen i iPhonen visar. Men det är lätt att hitta!

    Följ Drottningholmsvägen ut via Brommaplan. Efter Drottningholm tar du första höger (busshållplats Orangeriet vid ett stall). Detta för att addera ngr km. Du kommer rätt om du följer cyklebanan rakt fram också. Ta vänster i allén vid kyrkan. Du kommer då ut på tidigare väg och tar höger.

    Cykla mot Färingsö (Ekerö vänster och Färingsö höger när vägen delar sig men det vet du nog).Följ vägen mot Skå. Ligger en ICA-butik där som du passerar. Cykla höger i korsningen efter ICA. Efter en kort bit sväng höger vid kyrkan (korsa vägen alltså, cykelbanan är på vä sida. Följ vägen till Svartsjö. Ligger ett fik när du är framme. Fortsätt förbi.

    I t-korset tar du höger. Härifrån är det skyltat till Björkvik tror jag. Om inte så är det andra höger, höger igen och så ytterligare höger. Framme! Om du hamnar nån annan stans efter Svartsjö är alla vägar typ lika fina så spelar ingen roll :)

Kommentera

