Värmechock

Det var lättare att ladda inför HalvVasan. Inga problem att äta ordentligt, och ingen större uppoffring att skippa alkoholen sista veckan. Nu däremot – alldeles för varmt för att äta riktig mat, och ärligt talat är jag rätt sugen på vin för tillfället. Det är ju så sjukt trevligt att dricka rosé på sommaren…

Frukosten började bra, och trots värmen lyckades jag både laga och pressa i mig pasta till lunch, men sen dess har jag varit proppmätt… Åt just två äggmackor till ”middag”, och tänkte följa upp med jordgubbar med vaniljkesella. Inte bästa laddningsmaten direkt, men jag kan verkligen inte få i mig mer än så just nu. Tog mig ut och rullade lite på racern åtminstone, för att hålla benen igång, så den delen av uppladdningen går bra. När jag väl trampat igång en stund så hade jag riktigt bra tryck i benen – skönt att känna!

Jag sparar på de riktiga cykelkläderna till på söndag, så idag blev det en härlig kombination av illrosa träningslinne och mina vanliga röda detaljer på handskar och glasögon. Man ser ju mycket proffsigare ut i cykeltröja (image is everything!), men för 12 km cykling kändes det inte som att det spelade så stor roll…

Det här inlägget postades i halvklassikern, spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Värmechock

  1. Erika skriver:

    Det är ju tropisk hetta ute! Jag körde 8 mil i linne i dag. Inte en suck att man tar på sig tröja :)

Kommentera

