Träningstips för löpare

Efter Halvvättern ska jag börja lägga lite mer fokus på simning och löpning, och jag tänkte vara ganska noga med att köra kompletterande styrketräning, för att inte skada mig. När jag letade efter tips på styrketräning för löpare så hittade jag en massa videoklipp från en tränare i Colorodo. Superbra inspiration och tips – rekommenderas verkligen!

Nedanstående klipp ger en introduktion till ett cirkelträningsprogram, men det finns även mer detaljerade videos med övningar för kettlebell, fitnessboll, fartträning och löpskolning – allt anpassat specifikt för löpare!

Det här inlägget postades i övningstips, inspiration, löpning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Träningstips för löpare

  1. stockholmkat skriver:

    Kul träning, jag älskar sån varierad träning och vill gärna köra mer löpfokuserat. Tack för strålande tips!

  2. Pia skriver:

    Aha! Nu vet jag vad jag ska roa mig med på landet i sommar!

Kommentera

