Fredagsplaner

Just ja, jag ska visst simma lite imorgon. 1,5 km. I Dalarna.

Funderar på om jag borde förberett mig på nåt vis. Om jag borde vara nervös. Om det är nåt speciellt jag ska ha med mig. Det är svårt att föreställa sig ett sim-lopp när jag aldrig varit på något, det känns så olikt de tävlingar jag varit på tidigare. Så egentligen ska jag ju bara dit och kolla hur det funkar, simma lite, och ta mig i mål. Jag hoppas att det kommer ta mig högst en timme, så det är svårt att känna någon riktig uppladdning – jämfört med Vasaloppet och Vätternrundan är ju det här ingenting.

Mest är jag nog faktiskt lite osugen på att överhuvud taget åka, just nu. Jag hade hoppats få med mig någon som sällskap, men nu ser det ut som att jag får köra dit ensam. Och visst kan jag väl köra hem efteråt, även om det hade varit skönare att sitta i passagerarsätet, men jag kommer ju bli gravt sällskapssjuk. Och när jag är förvirrad och inte vet vart jag ska, och när jag blir nervös, då vill jag ju ha nån att prata med, bara för att liksom lätta på trycket. Bara att ha någon att säga gaaaaaaah till vore faktiskt en trygghet.

Jag har nummer 1007, och jag startar kl 16:30. Håll tummarna!

Det här inlägget postades i halvklassikern, simning, tävling/lopp. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fredagsplaner

  1. Daniel Jonsson skriver:

    Åmeh! Jag hade ju kunnat hänga med ju. Men jag håller tummarna iaf!

  2. Sofia skriver:

    Här hålls tummar och några tassar också! Lycka till!

  3. Angelica skriver:

    Det kommer att gå superbra. Det är lätt att hitta i Vansbro (det är så litet) och det är faktiskt ingen skillnad mot andra typer av lopp!
    Jag håller tummarna för dig, glöm inte att du är grym!

Kommentera

