Dålig prepp = dålig pepp?

Det är möjligt att jag säger det inför varje lopp, men jag har nog aldrig varit så här oförberedd. De senaste veckornas träning har varit minst sagt bristfällig (Vem kunde tro att nytt jobb inte är en grym uppladdning liksom? Chocken!) och jag har mestadels bara transportcyklat några km per dag. Cyklat på racern har jag inte gjort alls sen vätternrundan, och jag har därmed inte sprungit efter att jag cyklat heller. Jag har inte tränat på några växlingar, jag har dålig koll på banan, och jag vet knappt vad jag ska ha på mig. Med min nivå av kontrollbehov är det här minst sagt kaos, och de senaste dagarna har jag inte varit det minsta taggad, eller ens känt mig säker på att jag ska ställa upp.

Något jag blir bättre och bättre på är dock att bara gilla läget och ta saker som de kommer. Jag har försökt påminna mig själv om att jag ska ju inte sikta på nån supersnabb tid imorgon, jag ska ju bara dit för att testa, se hur det funkar, och ha kul! Strunt samma att jag inte har järnkoll på om jag ska lägga cykelskorna till höger eller vänster vid min växlingsplats liksom. Det löser sig, och under förutsättning att benhinnorna inte kaosar ur alldeles så kommer jag ju komma i mål.

Nu är det därför hög tid att packa ihop de grejer jag ska ha med mig, och sen se till att få en ordentlig natts sömn. Imorgon är det triathlon-dag, och det ska bli kul!

Det här inlägget postades i tävling/lopp, triathlon. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dålig prepp = dålig pepp?

  1. Ping: Vad bidde det då? | Egen svett luktar bäst

Kommentera

