Hej igen!

Jag tycker alltid det är svårt att blogga när det var länge sedan senaste bloggposten. Det känns som att jag måste ta igen allt som jag missat att skriva om, och det kan ju bli typ världens längsta blogginlägg. Eller så kan man förstås strunta i det som hänt, låtsas som ingenting, och bara börja om i dagsläget – men då blir det ju en massa rolig träning som inte kommer med! Jag tror det får bli en sammanfattning av de senaste veckorna, i punktform:

– Tränat crosstraining med J – kul och jobbigt, och jag hade grym träningsvärk i många dagar efteråt.

– Sprungit terräng i Ursvik med Sofia, Sara och Roger. Tufft, men kul med sällskap, och ett mycket bra pass att ha i ryggen inför Lidingöloppet.

– Provtränat med Motionärsligan. Det blev ett fartlekspass, och jag ska definitivt försöka träna med dem fler gånger. Att få till ett riktigt kvalitetspass i veckan, med sällskap, och med någon som säger åt en vad man ska göra, så man slipper tänka själv, det är ju grymt lyxigt – och nyttigt!

– Cyklat och promenerat till och från jobbet. Inga långa sträckor, men det innebär ändå att jag rör åtminstone lite på mig varje dag, även om jag inte tränar.

– Impuls-shoppat typ världens snyggaste (och enligt många världens bästa) terränglöpningssko. Det började med att jag fick syn på ett par Salomon Speedcross 2, och genast kom på att jag nog absolut behövde ett par nya skor att springa på snö och is med. Efter lite googlande hittade jag istället Inov8 X-talon 190, och då fanns det inte en chans att jag skulle kunna stå emot. Grymt grepp, grym löpkänsla, och helt sjuuuukt snygga. Så fort paketet har levererats ska jag sticka ut i skogen, och kanske får de följa med mig ut till Lidingö också. Dessutom ser jag redan fram emot vinterns löpning!

Det här inlägget postades i blandat, löpning, träning, träningskläder, träningsprylar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hej igen!

  1. Vilma skriver:

    Det är kanske så man ska göra för att se fram emot vinterlöpningen – att skaffa nya skor!;)

    • annastei skriver:

      Japp, jag ser framför mig hur jag bara susar fram, med perfekt grepp i både snömodd och på is! Nya prylar, kläder och skor funkar alltid som motivation! ;)

  2. Träningsglädje skriver:

    jag har en äldre modell av de där skorna och de är grymt sköna och riktigt bra och greppiga på vinteris!! have fun!!

Kommentera

