Nya tesorter

Jag hittade lite nya tesorter när jag var och handlade middag idag – åtminstone var de nya för mig. På en hyllgavel såg jag plötsligt mängder med fina förpackningar, i alla möjliga olika smaker. Alla teer är ekologiska, och förpackningarna är tillverkade av återvunnet papper – helt oemotståndligt! Egentligen hade jag velat prova en av varje, men med tanke på det rätt höga priset (runt 35 kr) så besinnade jag mig, och nöjde mig med två olika. Vitt te med hallonsmak, och ett örtte med svartvinbär och acai, båda av märket Clipper. Väldigt passande att testa nu när det börjar bli mörkare och kallare också – jag dricker alltid mest te under hösten och vintern!

Det här inlägget postades i aktuellt, kost. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nya tesorter

  1. Josefine skriver:

    Hallon-varianten är helt underbara. Du påminner mig om att jag måste köpa nytt…

  2. Helena skriver:

    Åh, jag skrev just om de här fantastiska téerna härom dagen…lakritsvarianten är HELT underbar!
    http://healthbyhelena.com/2011/09/jag-ar-sald/

    • annastei skriver:

      Hah, jag läste ju det inlägget hos dig, men kopplade inte alls när jag själv såg dem i butik. Minnet är bra men kort ;)

Kommentera

