Som en zombie med träningsvärk

Det är ungefär så jag känner mig. Ögonen är så tunga så tunga varje morgon, och ländryggen skriker så fort jag rör mig. Jag körde lite skidåkarstyrka efter spinningen i tisdags, och kunde inte bestämma mig för om jag skulle köra bellybacks (såna rygglyft, ni vet, i ställning?) eller marklyft. Så vad gör man då? Jag valde båda, och supersettade. Det kändes, kan jag säga… sved ordentligt i musklerna redan under första vändan…

Kanske ska jag vara glad att det var så fruktansvärt halt ute igår kväll, att min löpning mest blev försiktigt promenerande – annars hade jag kanske fått träningsvärk av det också. Jag överdriver inte om jag säger att jag vid flera tillfällen stod helt still, plant på båda fötterna, och bara gleeeeeed i sidled. Hej glansis – kanske dags att skaffa broddar till Icebugsen?

Idag blir det hur som helst ett pass shape på lunchen, och sen en halvtimme hos naprapaten som börjat komma till jobbet. Frågan är bara om jag kommer ha mer eller mindre ont efter det…

Det här inlägget postades i träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Som en zombie med träningsvärk

  1. Ping: Från fiasko till framgång | Egen svett luktar bäst

Kommentera

