Veckans träning v 50

En sammanfattning av (förra) veckans träning:

Tisdag Två timmar ”Lucia-spinning”, där verkligen ingenting stämde. Jag var inställd på ett ganska lågintensivt pass, men det var tydligen inte alls vad instruktörerna tänkt sig. Istället fick jag serverat ett pass där vi försökte hitta en ”basnivå” på ca 80% puls, för att sen sticka iväg i både kortare och längre pulsökningar. Det var egentligen hela passet – dvs 80% var ”vilan” och därifrån körde vi olika varianter på intervaller. Min kropp var inte heller med i matchen, inställningarna på cykeln stämde inte, jag fick ont i ryggen, fötterna domnade, och jag hade extremt svårt att koppla in magmusklerna, trots att de verkligen hade behövt avlasta ryggen. Pulsen gick utmärkt att jobba upp i början, men sen sjönk den som en sten så fort jag inte pressade på, och kroppen kändes alldeles för energilös för att bara köra på. Jag körde mitt eget race istället – med betydligt lägre puls än vad som var tänkt, men med tanke på att jag redan första halvtimmen funderade på om jag skulle bryta, så är jag ändå nöjd med att jag stannade passet ut.

Torsdag Lunchträning, i form av Shape. Inte heller här kändes kroppen riktigt på hugget, men med tanke på träningsvärken jag fick dagen efter måste det ändå ha gjort någon nytta…

Fredag Hade skjutit upp veckans löpning, så för att hinna ett kortare pass innan söndagens långpass så var det inte direkt något att välja på. Jag skulle ut. Det enda som egentligen motiverade mig var nog känslan efteråt. Från det att jag började byta om längtade jag bara efter att komma in igen, duscha, byta om till mjukiskläder och sjunka ner i soffan och veta att det var helg. Nu kändes ju förstås löpningen riktigt bra också – den gör ju alltid det, ändå ska man (jag?) alltid hålla på och fåna sig innan. Men visst var soffan riktigt skön efteråt också…

Söndag Planen var långpass med TSM, men jag kunde verkligen inte vakna i tid på morgonen. Blev kvar hemma istället, men är sjukt nöjd med att jag ändå kom ut på mitt långpass, och klarade av både tid och distans helt själv. Det är garanterat första gången jag sprungit över en mil utan att det varit under ett lopp av något slag, så det kändes stort! Men jag behöver kanske inte säga att vilodagen idag satt som en smäck…

Det här inlägget postades i löpning, spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

