Stakträning på isen

Längdskidåkning är inte en speciellt tidseffektiv sport. Faktum är att varje träningspass ofta blir ett helt litet projekt. Man ska kolla temperaturen, valla skidorna, man ska bylta på sig en massa kläder,  och eftersom få av oss bor precis vid ett längdspår så måste man oftast packa in sig själv och skidorna i en bil eller annat färdmedel, för att sedan åka till själva spåret. (Att hitta åkbara spår har också tagit sin tid den här vintern, men det är en annan historia…) Och tränar man inför långlopp som Vasaloppet tar antagligen själva träningspasset också ett par timmar, innan man sen ska åka hem igen. Pust. Där gick den helgdagen liksom.

Idag struntade jag helt i vallan, tog skidorna i handen, och gick iväg till en liten sjö precis här i närheten. Där var fullt av folk, men utanför den plogade skridskobanan fanns ett litet uppåkt spår som lämpade sig utmärkt för stakning. Det var jag, en barnfamilj, ett par tanter som hasade fram i spåret, och så en farbror som diagonalade förbi mig till synes helt utan ansträngning, medan jag slet på och vägrade göra några frånskjut. Fyra varv blev det, totalt dryga 5 km, och sen promenerade jag hem igen. Total tidsåtgång ca en timme, och det sved en del i både axlar och triceps när jag var klar. Så kan man också göra – jag ska försöka komma ihåg det framöver…

image

image

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i längdskidor. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stakträning på isen

  1. Annika skriver:

    Åh det låter väldigt likt min dag :) Struntade också i vallan och gick rakt ut på isen. Underbart enkelt :)

  2. Vilma skriver:

    Instämmer :) Det är härligt när man väl kommer iväg, men herregud vad mycket logistik det är… ;)

Kommentera

