Laglig misshandel

Alltså jag älskar den nya naprapaten på jobbet. Verkligen. För första gången tittar nån på helhetsbilden och inte bara ett isolerat problem eller skada. Hon kollar rörlighet och styrka, känner på muskler, knäcker kotor, stretchar, masserar och ger stretch- och träningstips. Pratar om balans i kroppen, att olika muskler kompenserar för problem i andra delar av kroppen, och att mycket utgår från min rygg, som tydligen fortfarande behöver ses över.

Jag älskart, på riktigt. Jag tror det kommer hjälpa mig i min träning, men förstås också i vardagen. Jag önskar att jag hade en PT och/eller yogainstruktör med samma tänk.

Men. Saaaaaaaaaaatan vad ont det gör. Idag var det 40 minuter ren smärta, med 110% fokus på att andas och försöka slappna av. Korta avbrott för att knäcka nånstans, vilket inte gör ont utan mest känns konstigt. I övrigt: Aj. Aj. Aj.

Vill ni uppleva samma sak rekommenderar jag (jo, på riktigt – jag älskart ju!) Johanna på Naprapaterna Kungsholmen.

Naprapaterna Kungsholmen

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Laglig misshandel

  1. SuperSHEro skriver:

    Visst är det underbart när man hittar rätt i naprapat-djungeln! Har också funnit min egen ”guru” nu, helhetstänkade och fruktansvärt pedagogisk och proffsig.

Kommentera

