6 till 42

Månader, alltså. Och kilometer. Sex månader kvar till New York marathon, och jag börjar inse att jag snart ska löpträna för ett marathon. Efter Vätternrundan gäller fullt fokus på löpningen – dvs (åtminstone) tre gånger i veckan, och strukturerat, med kvalitetspass, gärna efter ett träningsschema.

Det pirrar lite i magen när jag tänker på det. Jag vet mycket väl att jag klarar av hård träning, att jag kan träna upp mig i olika träningsformer, har pannben och sådär – men just löpningen. Jag och löpningen har ju sen länge ett lite komplicerat förhållande, och all löpträning tidigare har mest gått ut på att komma upp i någon slags grundnivå. Mer som ett komplement till annan träning. Plötsligt är löpningen fokus, och att banga på ett lopp på andra sidan jorden är inte riktigt ett alternativ, så nu gäller det verkligen.

Det blir spännande! Men lite läskigt… Jag smygstartade igår med att ställa in mitt planerade löppass och istället äta mackor till middag och titta på Gossip Girl. Kanske måste jobba lite på den där fokus-biten…

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 6 till 42

  1. Jenny Ståhl skriver:

    Hej, vad roligt att du är ”tillbaka” med ett inlägg. Du är ju en rutinerad multisportare nu så det kommer gå galant :-)
    Lycka till!

    • annastei skriver:

      Det är ju lite din förtjänst, faktiskt – du inspirerade mig lite där när vi pratade om bloggande! :)

Kommentera

