Tio mil motvind

Gårdagens cykling. Jag skulle ljuga om jag sa att det var fantastiskt – snarare var det ganska kämpigt. Benen var trötta redan från början, så varje uppförsbacke var en utmaning. Ändå var det ingenting mot den motvind som mötte oss under turens andra halva. Väderprognosen hade sagt lätt kuling, och de vindbyar som kom var inte att leka med… Stundtals fick jag nästan klamra mig fast i styret för att inte flyga av vägen.

Turen gick via Täby, ut över Vaxholm, med färja över till Rindö och vidare till Värmdö, för att sen rulla in mot stan igen. Kul med omväxling till Färingsö-rundan, och att åka båt känns alltid lite pittoreskt på något sätt. Däremot var det ganska stora vägar med mycket trafik, så det blir ingen ny favoritrunda direkt. Tio mil i benen blev det åtminstone, och väl hemma var jag sjukt glad att jag hade förberett med matlåda i kylen och glass i frysen! Horisontalläge i soffan på det, och sen sov jag gott!

Roger och Martin poserar snyggt på färjan…

…och jag vill ju inte vara sämre!

Cykeldatorn slog precis över 100 km-gränsen. Något av en glädjemätare dock, GPS-klockan visade nån km mindre.

Det här inlägget postades i spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tio mil motvind

  1. bra cyklat!!! motvinden fick bara fatt i oss på slutet – karin sa på morgonen att ”åh vad fint och vindstilla det är”… haha ändras snabbt!

Kommentera

