Vilovecka?

…eller Allt är relativt

Förra veckan var min plan att träna fem dagar, och vila två. Löpning två dagar, cykling två dagar, och styrka en dag. I verkligheten blev det inte riktigt så – av olika anledningar så blev båda löprundorna inställda. Därmed har jag gått och tänkt att jag tog nån slags vilovecka… Jag tränade ju ”bara” tre gånger, och hade hela fyra vilodagar! Sjukt slappt, eller? Eh, nej, reality check… I verkligheten cyklade jag totalt 16 mil – sex mil på tisdagen och tio på lördagen. Mer än jag cyklat sammanlagt under de två tidigare veckorna. Dessutom landade den totala träningstiden på 489 minuter – att jämföra med runt 300 minuter som jag vanligtvis kommer upp i.

Så ja, jag slarvade med löpningen, men vilovecka var det definitivt inte. Det är så lätt att höja sina gränser, bli hemmablind, och fokusera på det man inte gör istället för det som faktiskt blir av!

Det här inlägget postades i planering, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

