Blivande cyklist?

Jag cyklar inte så mycket, det kan jag inte påstå. I sommar har jag till exempel cyklat till/från jobbet några gånger, och det är väl ungefär det. Förra året cyklade jag dessutom på ett par längre turer, bland annat ut till Drottningholm. Men det går inte att komma ifrån att jag uppskattar det väldigt mycket varje gång jag cyklar, och med jämna mellanrum brukar jag alltid börja drömma om att köpa en racer. Just nu väcktes tanken igen av Saras inköp här om dagen, och jag kan inte riktigt släppa det… Jag surfar cyklar, drömmer om långturer, och noterar dessutom att Cykloteket nära mig har cyklar som verkar vettiga, livstids service, och dessutom organiserade ”kundcyklingar”. Och jag har ju faktiskt inte gett mig själv nån belöning för nya jobbet än…

Scott Contessa Speedster 25, 8500:-

Den mer sansade lösningen här är förstås att köpa vändbara pedaler till min nuvarande ”trekking bike” eller vad vi ska kalla den, och testa lite längre turer igen. Kostar mindre än en tiondel av vad en racer kostar, och det är kanske bättre att börja i den änden, istället för att köpa cykeln först och börja cykla sen…

Shimano M324 Spd, 640:-

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Detta inlägg publicerades i blandat, inspiration, spinning/cykling. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Blivande cyklist?

  1. Träningsglädje skriver:

    jag är nöjd med min cykel och framförallt nöjd över mitt beslut. visst, pedaler är ett bra första steg – och det var precis vad jag köpte till min mountainbike för ett år sedan. men racer är något annat ändå. det går liksom lättare att cykla. gud vad frälst jag låter REDAN! mitt tips är att köpa pedaler nu och cykla lite med dem och sedan spana in höstrean! pedalerna eller klossarna kan du sätta på din racer då. :)

  2. Ursula skriver:

    Har också blivit väldigt cykel-sugen på sistone… och att läsa på Saras och Mirandas (Mirandas Minut) bloggar om deras inköp gör det än mer intressant. Hmmm… Det där Sara skriver i kommentaren ovanför om höst-rea, kanske värt att spana in….

Lämna en kommentar